preskoči na sadržaj

III. gimnazija Osijek

Login

Kalendar
« Listopad 2017 »
Po Ut Sr Če Pe Su Ne
25 26 27 28 29 30 1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31 1 2 3 4 5
Prikazani događaji

Povratak na prethodnu stranicu Ispiši članak Pošalji prijatelju
Održivi razvoj – novi zastori i akvarij u školi!
Autor: Karlo Kobaš, Matija Bogdanović, 1. 10. 2012.

Mediji nas svakodnevno izvještavaju kako su srezani raznorazni proračuni, potrebna je velika štednja, sa svih nas strana bombardiraju tim vijestima. Međuostalim, ni školstvo nije ostalo netaknuto. Škole su se našle u situaciji da same moraju iznaći način kako pokriti svoje troškove, odnosno kako uštedjeti na čemu je to moguće. U našoj školi već duže vrijeme postoji jako veliki problem kad nastupe nesnosne vrućine. Učionice koje se nalaze na sunčanoj strani nemaju zastore na prozorima te to stvara zaista veliki problem jer je riječ o izuzetno otežavajućim uvjetima za rad i učenicima i profesorima. U učionici informatike javlja se dodatni problem jer previsoke temperature prouzrokuju česte kvarove na računalnoj opremi. Danas smo tomu odlučili stati na kraj na doista domišljat način.

http://www.gimnazija-treca-os.skole.hr/fotogalerija?show=album&id=10


 

U našoj se školi već duže vrijeme na razne načine potiče učenike i zaposlenike na razmišljanje o održivom razvoju čija se bit ogleda u tome da je to zapravo idealan način uštede. U nedavnoj akciji učenika i profesora prikupili smo preko tisuću starih i nepotrebnih CD-a i DVD-a. Trebali smo odlučiti što učiniti s tim, a da nam to bude funkcionalno, trebali smo odlučiti kako iskoristiti ono što se naizgled čini neiskoristivim. U konačnici, došli smo na ideju da od tih CD-a i DVD-a napravimo zastore za prozore kako bismo olakšali uvjete rada u učionicama informatike te time zaštitili i računalnu opremu od topline. Iz te ideje rodila se još jedna – izrada akvarija od starog, pokvarenog monitora. Zamolili smo učenike za pomoć te ih se odazvalo preko dvadeset. Odlučili smo se podijeliti u dvije skupine kako bi posao tekao brže.

Prva skupina imala je zadatak izraditi zastore za prozore učionica informatike. Ispočetka je bilo teško krenuti, a kasnije je sve išlo bez imalo problema. Atmosfera je bila radna, ali i opuštena. Nakon nekoliko sati rada, zanimljiv je bio završni trenutak podizanja zastora u okomiti položaj. To više nije bila masa starih diskova, ono što je samo naizgled djelovalo kao otpad, ponovno je postalo korisno. CD-i i DVD-i, koji su inače problematičan otpad za zbrinjavanje zbog materijala od kojih su načinjeni, dobili su trajnu funkciju zastora.

Druga je skupina od starog monitora napravila akvraij. Učenici već duže vrijeme ne skrivaju želju za akvarijem u školi, te je na ovaj način stari monitor prenamijenjen kako bi se napravio akvarij, ali je također bitno i to da akvarij u školi ima trajniju funkciju jer će kod učenika razvijati odgovornost da se moraju brinuti za ribe u akvariju, kao i za održavanje istoga. Time je postignuto više od onoga što se čini na prvi pogled.

Ova dva primjera samo su neki od dokaza da je održivi razvoj pravi način uštede te da se uz minimalna ulaganja i malo truda može doći do jako kreativnih rezultata. Uvjereni smo da će od sada našim učenicima nastava informatike biti još ugodnija.

Karlo Kobaš

Pregledajte sve slike s radionice na sljedecoj adresi: http://www.gimnazija-treca-os.skole.hr/fotogalerija?show=album&id=10





[ Povratak na prethodnu stranicu Povratak | Ispiši članak Ispiši članak | Pošalji prijatelju Pošalji prijatelju ]
preskoči na navigaciju